MT-10
Legendární všestrannost modelu MT-10 v téměř každé jízdní situaci, od městských ulic až po klikaté silničky a dálkové trasy (zvládne i příležitostnou návštěvu okruhu), dělá z tohoto stroje jeden z nejkompetentnějších a nejžádanějších motocyklů kategorie Hyper Naked! Pro větší pohodlí a lepší možnosti přizpůsobení různým jízdním stylům byl u modelu pro rok 2022 vylepšen „jezdecký trojúhelník“, tedy vzájemná poloha řídítek, stupaček a sedadla.
Kryt palivové nádrže MT-10 je nyní hladší, jezdec tak má lepší pocit, když sevře nádrž koleny při brzdění nebo zrychlování, a také umožňuje větší rozsah pohybu při přenášení hmotnosti při zatáčení. Byla navíc změněna pevnost sedadla, což vedlo ke zvýšení pohodlí, a byla upravena jeho konstrukce.
Nejdůležitější technické specifikace modelu MT-10 2022, které vás rozhodně zaujmou:
- Čtyřtaktní motor CP4 o objemu 998 ccm s EU5
- Výkon 122 kW při 11.500 ot/min a 112 Nm při 9.000 ot/min
- Titanový výfuk
- Dokonalejší ergonomie
- přední brzda: radiální pumba Brembo, čtyřpístkové třmeny, dva plouvoucí kotouče o rozměru 320mm
- Čtyři jízdní režimy (YRC): Režim A je pro sportovní jízdu; režim B pro široké spektrum různých podmínek; režim C je přizpůsoben pro jízdu ve městě; režim D je pak vhodný pro deštivé nebo jinak nepříznivé jízdní podmínky
- Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) s následujícím asistenčními systémy:
*Škrticí klapka APSG ride-by-wire se čtyřmi režimy řízení výkonu (PWR);
*Kontrola trakce (TCS);
*systém kontroly smyku (SCS);
*Systém řízení zdvihu přednáho kola (LIF);
*Řízené brzdění motorem (EBM);
*asistenční systém ovládání brzd (BC);
*Variabilní omezovač rychlosti Yamaha (YVSL); - Oboustranné rychlořazení (QSS)
- Vícelamelová spojka A&S
- Nový plnobarevný 4,2″ TFT displej
- tempomat
- Hliníkové šasi Deltabox odvozené od modelu R1
- Krátký rozvor, pouhých 1 405 mm
- plně nastavitelná přední vidlice KYB o průměru 43mm
- Plně nastavitelný zadní tlumič KYB
- Pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S22 - rozměry 120/70-17 a 190/55-17
- ventilky pětipaprskových 17kových kol s 90° sklonem
- 17litrová palivová nádrž
- váha včetně náplní 212 kg
PROMĚŇTE SEN VE SKUTEČNOST MT-10 |
Nakonfigurujte si svůj motocykl dle vlastních představ. Pošlete nám konfiguraci na mail yamaha@ymoto.cz a my vám pošleme cenovou nabídku.
Hlavní vlastnosti
4,2'' přístrojová deska TFT s volbou režimu jízdy
Nový 4,2palcový barevný TFT displej poskytuje jasný přehled o všech informacích potřebných pro jízdu. Spínač nabídky na pravém řídítku umožňuje rychlý přechod mezi různými obrazovkami – a přepínač Režim/Vybrat na levém řídítku mění nastavení elektronických asistenčních systémů jednotlivě – nebo můžete přepínat všechna nastavení najednou pomocí 4 režimů systému YRC.
Radiální brzdová pumpa Brembo
Díky systému odvozenému od modelu R1 se dvěma plovoucími 320mm kotouči a čtyřpístkovými radiálně upevněnými třmeny je motocykl MT-10 vybaven nejsofistikovanějším brzdovým paketem montovaným do všech sériových strojů Yamaha. Nový model je vybavený radiálním hlavním brzdovým válcem Brembo, který zajišťuje ještě přesnější citlivost a ovladatelnost a poskytuje maximální brzdný výkon.
Tempomat
Navzdory ohromujícímu výkonu motocyklu MT-10 přijdou chvíle, kdy se budete chtít uklidnit a vychutnat si scenérii. Jakmile překročíte rychlost 50 km/h, je snadné aktivovat tempomat a jednoduše si užívat jízdu. Je to také skvělý způsob, jak si zajistit dodržování rychlostních omezení.
Omezovač rychlosti
Ať už jedete za nepříznivých povětrnostních podmínek nebo po náročné a klikaté silnici, v některých případech je dobré stanovit si maximální rychlost. MT-10 disponuje technologií, která vám pomůže díky variabilnímu omezovači rychlosti Yamaha (YVSL). Stačí zvolit preferovanou maximální rychlost, nastavit ji pomocí přepínače Režim/Vybrat a relaxovat.
Motor EU5 CP4 998 ccm
Nic se nevyrovná vzrušujícímu zážitku z výkonnějšího motoru EU5 CP4 o objemu 998 ccm modelu MT-10. Jeho konstrukce s technologií crossplane poskytuje jedinečnou nerovnoměrnou sekvenci zapalování, která zajišťuje senzační točivý moment pro pozoruhodnou akceleraci – a nejnovější motocykl je vybaven vyladěným systémem sání s většími sacími kanály a mřížkami akustického zesilovače umístěnými na nádrži vydávající hluboký řev, který při zatažení za plyn vyvolává mrazení v zádech.
Nejnovější evoluce designu MT
Nejnovější model MT-10 si zachovává syrový a děsivý charakter všech modelů Yamaha Hyper Naked, ale zároveň získává zcela nový vzhled, který se soustředí na mechanickou krásu motocyklu a odstraňuje všechny zbytečné prvky kapotáže. Nová kompaktní dvojitá sestava LED světlometu a velké sací kanály působí mohutným a dominantním dojmem – a minimální přední převis upevňuje brutální dojem a mechanicky zaměřený vzhled motocyklu.
Škrticí klapka APSG s volitelnými režimy PWR
Důmyslný systém APSG (Accelerator Position Sensor Grip) značky Yamaha je nejnovějším systémem ride-by-wire, který poskytuje nejpřirozenější a nejefektivnější pocit ovládání plynu pro nejvyšší stupeň kontroly. Odezvu plynu lze nastavit pomocí systému PWR, který umožňuje výběr ze čtyř režimů výkonu, od měkké odezvy na mokrém povrchu až po agresivní jízdu na okruhu.
Titanový výfukový systém
Jakmile stisknete tlačítko startéru, uslyšíte a pocítíte jedinečný zvuk, který vydává speciálně vyladěný titanový tlumič výfuku a výfukové potrubí. Spolu s vyladěným systémem sání využívá nerovnoměrné sekvence zapalování motoru s klikovým hřídelem crossplane k vytvoření jedinečného a vzrušujícího tónu výfuku, který nezní jako u žádného jiného motocyklu.
Systém rychlořazení nahoru a dolů
Pro rychlejší a efektivnější akceleraci je model MT-10 standardně vybaven systémem rychlořazení (QSS). Tento elektronický systém umožňuje řazení nahoru bez spojky s plným plynem a také plynulejší a kontrolovanější řazení dolů bez spojky, které spolu se spojkou A&S pomáhá udržovat stabilitu šasi při zpomalování.
Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) s kompletní sadou asistenčních systémů
Uvnitř malé černé krabičky se skrývá šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), která snímá náklon, natočení a vychýlení a také zrychlení dopředu/dozadu, nahoru/dolů a doleva/doprava. Řídicí jednotka pak na základě těchto údajů aktivuje sadu špičkových asistenčních systémů, včetně kontroly trakce, kontroly skluzu (SCS), řízení zdvihu předního kola (LIF), brzdění motorem (EBM) a ovládání brzd (BC), které zajišťují dokonalé nastavení při každé jízdě.
Pneumatiky Bridgestone S22
Model MT-10 obouvá nejnovější pneumatiky Bridgestone Battlax Hypersport S22 s přední pneumatikou 120/70-ZR17 a zadní pneumatikou 190/55-ZR17, které zajišťují nejlepší trakci ve své třídě a vynikající výkon. Spolu s kompletním balíčkem elektronických pomůcek pro jezdce je tento vlajkový model Hyper Naked vybavený tak, aby poskytoval neuvěřitelnou úroveň výkonu.
90° vzduchové ventilky kol
Pro snadnější a pohodlnější kontrolu a nastavení tlaku v pneumatikách jsou lehká pětipaprsková hliníková 17palcová kola vybavena 90° ventilky. Tato snadno přístupná konstrukce umožňuje lépe umístit různé typy přívodů stlačeného vzduchu.
Technické parametry
Motor | |
Typ motoru | EURO5, 4taktní, Kapalinou chlazený, 4válcový, DOHC |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Vrtání x zdvih | 79,0 × 50,9 mm |
Kompresní poměr | 12 : 1 |
Maximální výkon | 122,0 kW (165,9 k) při 11 500 ot./min |
Maximální točivý moment | 112,0 Nm (11,4 kg-m) při 9 000 ot./min |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
Systém zapalování | TCI |
Systém startování | Elektrický |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Koncový převod | Řetěz |
Spotřeba paliva | 6,83 l/100 km |
CO2 emission | 159g/km |
| |
Rám | Diamond |
Úhel sklonu vidlice | 24º |
Stopa | 102mm |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice, Ø43mm |
Systém zadního odpružení | kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední zdvih | 120 mm |
Zadní zdvih | 120 mm |
Přední brzda | Hydraulická s dvojitým kotoučem, Ø320 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø220 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Zadní pneumatika | 190/55 ZR17 M/C (75W) |
| |
Celková délka | 2100 mm |
Celková šířka | 800 mm |
Celková výška | 1165 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Rozvor kol | 1405 mm |
Minimální světlá výška | 135 mm |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 212 kg |
Kapacita palivové nádrže | 17Litry |
Kapacita olejové nádrže | 4,9 litry |