MT-10 SP
Královna modelů Hyper Naked!
Dovolte nám představit jednu z nejnabitějších motorek Yamahy všech dob! MT-10 SP prošla řadou inovací a tento model označený "SP" je letos nejvyšším vrcholem toho všeho!
Další evoluce modelu MT-10 SP je připravena přinášet vám dokonalý zážitek z jízdy. Jeho vylepšený motor CP4 EU5 je nejvýkonnější v řadě Hyper Naked. A radikální poloaktivní elektronické odpružení a technicky vyspělé asistenční systémy představují začátek nové vzrušující éry naprosté ovladatelnosti.
Rychlost temnoty
Tento brutální a ikonický sportovní naháč je prvním motocyklem na světě, který je vybavený elektronicky řízeným šoupátkovým odpružením se 6 režimy od společnosti Öhlins. V poloaktivním režimu se tlumicí síla automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám a zajišťuje nejvyšší stupeň přesnosti šasi při brzdění, zrychlování a zatáčení.
Abyste mohli plně využít zvýšený výkon a točivý moment motoru o objemu 998 ccm, je zde 6osá inerciální měřicí jednotka IMU (Inertial Measurement Unit), která řídí trakci, prokluzování kol, zvedání předního kola, brzdění motorem a brzdnou sílu. Exkluzivní výbava MT-10 SP zahrnuje 3dílnou spodní kapotáž a opletené brzdové hadičky – a díky dynamické závodní barvě Icon Performance a prémiové povrchové úpravě má MT-10 SP všechno, co potřebujete.
Když se před téměř deseti lety objevil na trhu první model MT s klikovým hřídelem crossplane, přinesl do ulic zcela nové jízdní emoce. Protože MT se v každém směru zaměřuje na točivý moment, agilitu a cit. Díky syrovému a nekompromisnímu stylu, prvotřídní povrchové úpravě a neuvěřitelným technologiím posouvá další evoluce modelu MT-10 SP zážitek z jízdy na stroji Hyper Naked na zcela novou úroveň.
Yamaha MT10 SP v detailech:
- Motor CP4 s výkonem 122 kW při 11.500 ot/min a maximálním kroutícím momentem 112 Nm při 9.000 ot/min
- Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) s následujícím asistenčními systémy:
*Škrticí klapka APSG ride-by-wire se čtyřmi režimy řízení výkonu (PWR);
*Kontrola trakce (TCS);
*systém kontroly smyku (SCS);
*Systém řízení zdvihu přednáho kola (LIF);
*Řízené brzdění motorem (EBM);
*asistenční systém ovládání brzd (BC);
*Variabilní omezovač rychlosti Yamaha (YVSL); - Čtyři jízdní režimy (YRC): Režim A je pro sportovní jízdu; režim B pro široké spektrum různých podmínek; režim C je přizpůsoben pro jízdu ve městě; režim D je pak vhodný pro deštivé nebo jinak nepříznivé jízdní podmínky
- elektronické odpružení Öhlins 2.generace(semi-aktivní podvozek)
- pancéřové hadičky
- nový plnobarevný 4,2″ TFT displej
- tempomat a omezovač rychlosti
- přední brzda: radiální pumba Brembo, čtyřpístkové třmeny, dva plouvoucí kotouče o rozměru 320mm
- Oboustranné rychlořazení (QSS)
- Vícelamelová spojka A&S
- ventilky pětipaprskových 17kových kol s 90° sklonem
PROMĚŇTE SEN VE SKUTEČNOST MT-10 SP |
Nakonfigurujte si svůj motocykl dle vlastních představ. Pošlete nám konfiguraci na mail yamaha@ymoto.cz a my vám pošleme cenovou nabídku.
Hlavní vlastnosti
Elektronické odpružení Öhlins 2. generace
Nová evoluce MT-10 SP je prvním motocyklem na světě, který je vybaven novým radikálním elektronicky řízeným odpružením Öhlins. Tento průkopnický systém nabízí mnohem širší škálu přesněji řízených nastavení a umožňuje výběr ze tří poloaktivních a tří manuálních režimů, které poskytují vyšší míru ovladatelnosti pro maximálně vzrušující zážitek z jízdy s vysokým výkonem.
Třídílný spodní kryt
Dalším exkluzivním prvkem nového modelu MT-10 SP je lehká třídílná spodní kapotáž, která motocyklu dodává rafinovanější a agresivnější sportovní vzhled a směruje vzduch k chladiči oleje, čímž zajišťuje stálé provozní teploty.
Opletené brzdové hadičky
Vysoce výkonné motocykly potřebují vysoce výkonné brzdy a radiálně upevněné přední třmeny a zadní třmen jsou vybavené opletenými brzdovými hadičkami, které si zachovávají svůj cit a účinnost i při těch nejextrémnějších tlacích.
Speciální barva Icon Performance
Jedinečnou a ve své třídě špičkovou specifikaci modelu MT-10 SP podtrhuje exkluzivní barva Icon Performance, která je inspirována designem závodního okruhového motocyklu R1M.
Radiální hlavní válec Brembo
Díky systému odvozenému od modelu R1 se dvěma plovoucími 320mm kotouči a čtyřpístkovými radiálně upevněnými třmeny je motocykl MT-10 SP vybaven nejsofistikovanějším brzdovým paketem montovaným do všech sériových strojů Yamaha. Nový model je vybavený novým radiálním hlavním brzdovým válcem Brembo, který zajišťuje ještě přesnější citlivost a ovladatelnost a poskytuje maximální brzdný výkon.
Motor EU5 CP4 998 ccm
Nic se nevyrovná vzrušujícímu zážitku z výkonnějšího motoru EU5 CP4 o objemu 998 ccm modelu MT-10 SP. Jeho konstrukce s technologií crossplane poskytuje nerovnoměrnou sekvenci zapalování, která zajišťuje senzační točivý moment pro pozoruhodnou akceleraci – a nejnovější motocykl je vybaven vyladěným systémem sání s většími sacími kanály a mřížkami akustického zesilovače umístěnými na nádrži vydávající hluboký řev, který při zatažení za plyn vyvolává mrazení v zádech.
Škrticí klapka APSG s volitelnými režimy PWR
Důmyslný systém APSG (Accelerator Position Sensor Grip) značky Yamaha je nejnovějším systémem ride-by-wire, který poskytuje nejefektivnější a nejpřirozenější pocit ovládání plynu pro nejvyšší stupeň kontroly. Odezvu plynu lze nastavit pomocí systému PWR, který umožňuje výběr ze čtyř režimů výkonu, od měkké odezvy na mokrém povrchu až po agresivní jízdu na okruhu.
Titanový výfukový systém
Jakmile stisknete tlačítko startéru, uslyšíte a pocítíte jedinečný zvuk, který vydává speciálně vyladěný titanový středový tlumič výfuku se symetrickým levým a pravým výfukovým potrubím. Spolu s vyladěným systémem sání využívá nerovnoměrné sekvence zapalování motoru s klikovým hřídelem crossplane k vytvoření jedinečného a vzrušujícího tónu výfuku, který nezní jako u žádného jiného motocyklu.
Systém rychlořazení nahoru a dolů
Pro rychlejší a efektivnější akceleraci je model MT-10 SP standardně vybaven systémem rychlořazení (QSS). Tento elektronický systém umožňuje řazení nahoru bez spojky s plným plynem a také plynulejší a kontrolovanější řazení dolů, které spolu se spojkou AS&S pomáhá udržovat stabilitu šasi při zpomalování.
Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) s kompletní sadou asistenčních systémů
Uvnitř malé černé krabičky se skrývá šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), která snímá náklon, natočení a vychýlení a také zrychlení dopředu/dozadu, nahoru/dolů a doleva/doprava. Řídicí jednotka pak na základě těchto údajů aktivuje špičkové asistenční systémy, včetně kontroly trakce, kontroly skluzu (SCS), řízení zdvihu předního kola (LIF), brzdění motorem (EBM) a ovládání brzd (BC), které zajišťují dokonalé ovládání při každé jízdě.
4,2'' přístrojová deska TFT s volbou režimu jízdy
Nový 4,2palcový barevný TFT displej poskytuje jasný přehled o důležitých informacích o chodu stroje. Spínač nabídky na pravém řídítku umožňuje rychlý přechod mezi různými obrazovkami – a přepínač Režim/Vybrat na levém řídítku mění nastavení elektronických asistenčních systémů jednotlivě – nebo můžete přepínat všechna nastavení najednou pomocí 4 režimů systému YRC.
Tempomat a omezovač rychlosti
I při jízdě na motocyklu MT-10 SP přijdou chvíle, kdy se budete chtít uklidnit a vychutnat si krajinu – a jakmile překročíte rychlost 50 km/h, je snadné aktivovat tempomat a jednoduše si užívat jízdu. K dispozici je také variabilní omezovač rychlosti Yamaha (YVSL), který umožňuje zvolit preferovanou maximální rychlost, nastavit ji pomocí přepínače Režim/Vybrat a relaxovat.
Technické parametry
Motor | |
Typ motoru | EURO5, 4taktní, Kapalinou chlazený, 4válcový, DOHC |
Zdvihový objem | 998 ccm |
Vrtání x zdvih | 79,0 × 50,9 mm |
Kompresní poměr | 12 : 1 |
Maximální výkon | 122,0 kW (165,9 k) při 11 500 ot./min |
Maximální točivý moment | 112,0 Nm (11,4 kg-m) při 9 000 ot./min |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
Systém zapalování | TCI |
Systém startování | Elektrický |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Koncový převod | Řetěz |
Spotřeba paliva | 6,83 l/100 km |
CO2 emission | 159g/km |
| |
Rám | Diamond |
Úhel sklonu vidlice | 24º |
Stopa | 102mm |
Systém předního odpružení | Teleskopické vidlice, Ø43mm |
Systém zadního odpružení | kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední zdvih | 120 mm |
Zadní zdvih | 120 mm |
Přední brzda | Hydraulická s dvojitým kotoučem, Ø320 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednokotoučová, Ø220 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Zadní pneumatika | 190/55 ZR17 M/C (75W) |
| |
Celková délka | 2100 mm |
Celková šířka | 800 mm |
Celková výška | 1165 mm |
Výška sedla | 835 mm |
Rozvor kol | 1405 mm |
Minimální světlá výška | 135 mm |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 214 kg |
Kapacita palivové nádrže | 17Litry |
Kapacita olejové nádrže | 4,9 litry |