Yamaha Ténéré 700 WORLD RAID
Na počátku 80. let uvedla společnost Yamaha na trh motocykl, který měl odstartovat zcela nové hnutí v motocyklovém sportu. Díky své velké nádrži, robustnímu motoru a univerzálnímu šasi otevřel původní model XT600 Ténéré cestu k dobrodružství na dlouhé vzdálenosti každému, kdo touží objevovat nové krajiny a odlišné způsoby života.
Je to ultimátní adventure motocykl Yamaha na dlouhé vzdálenosti, který dokáže změnit způsob, jakým prozkoumáváte naši planetu. Model Ténéré 700 World Raid je vybaven velkokapacitní dvojitou palivovou nádrží a odpružením s dlouhým zdvihem, takže vás dokáže dovézt dál než kdykoli předtím, abyste mohli objevovat další a další obzory.
Vstříc novým obzorům
Velkokapacitní 23litrová dvojitá palivová nádrž umožňuje dojezd až 500 kilometrů, takže je možné překonat obrovské oblasti divočiny bez obav z nedostatku paliva. Informace a spojení, ať už jste kdekoli, vám zprostředkovává 5" barevný TFT displej s možností připojení chytrého telefonu. Uvidíte na něm mimo jiné příchozí textové zprávy a oznámení o hovorech.
Mezi exkluzivní prvky patří tlumič řízení Öhlins a plně nastavitelné přední a zadní odpružení s dlouhým zdvihem, které je navržené pro náročný terén – a systém ABS se 3 režimy poskytuje jistotu za všech okolností. Jediné, co tomuhle motocyklu chybí, je jezdec jako vy, který má odvahu opustit svou komfortní zónu a vydat se vstříc novým obzorům.
Letmým pohledem
- 23 litrové velkokapacitní dvojité boční palivové nádrže
- Ploché dvoudílné sedlo inspirované rallye
- 5palcový barevný TFT přístrojový panel s možností připojení chytrého telefonu
- Systém ABS s možností přepínání 3 režimů
- Vysoce kvalitní 43mm přední vidlice KYB se zdvihem 230 mm
- Nastavitelný tlumič řízení Öhlins
- Hliníkový zadní tlumič se zásobníkem piggyback, zdvih 220 mm
- Motor EU5 CP2 s vysokým točivým momentem
- Kryt skříně vzduchového filtru navržený pro terén
Nakonfigurujte si Ténéré 700 World Raid snů
PROMĚŇTE SEN VE SKUTEČNOST |
Nakonfigurujte si svůj motocykl dle vlastních představ. Pošlete nám Vaši konfiguraci na mail yamaha@ymoto.cz a my Vám na Váš nakonfigurovaný vysněný motocykl pošleme cenovou nabídku.
Hlavní vlastnosti
23litrové dvojité boční palivové nádrže
Ténéré 700 World Raid je vybavený dvěma bočními palivovými nádržemi o objemu 23 litrů, které umožňují dojezd až 500 km. Konstrukce s velkou kapacitou umístěná nízko na šasi centralizuje hmotu a podporuje agilní řízení. Nejvyšší část nádrže je umístěná mnohem níž než u modelu Ténéré 700, aby umožňovala plynulý přechod mezi přední částí sedla a nádrží a jezdec se mohl snadno pohybovat.
Ploché dvoudílné sedlo inspirované rallye
Toto provedení umožňuje jezdci pohybovat se dopředu a dozadu s minimálním úsilím při přenášení váhy těla. Díky tomu si může jezdec lépe udržet kontrolu nad jízdou v nerovném terénu. Ergonomie je přizpůsobená pro jízdu vsedě i vestoje. Dvoudílná konstrukce sedla umožňuje snadnou demontáž zadní části, aby bylo možné namontovat příslušenství, jako je nosič nebo zavazadla, a provedení z dvojího materiálu je navržené tak, aby zajišťovalo pevnou, ale pohodlnou jízdu.
5" barevný TFT displej s mobilním připojením
Barevný 5" TFT displej nabízí tři různé varianty zobrazení – od moderního digitálního designu až po tradičnější analogový vzhled – a k dispozici je také obrazovka ve stylu roadbooku s denním počitadlem kilometrů s odpočítáváním. Jednotka CCU motocyklu komunikuje s aplikací MyRide, takže se na displeji zobrazují textové zprávy a upozornění na příchozí hovory, takže jste neustále ve spojení.
Systém ABS s možností přepínání 3 režimů
Systém ABS s možností přepínání 3 režimů vám dává možnost přesně se rozhodnout, jak se má váš motocykl chovat na různých površích. Režim 1 je plně zapnutý a systém ABS funguje na obou kolech, což je zákonný požadavek na veřejných komunikacích. V režimu 2 je přední kolo zapnuté a zadní kolo vypnuté, což zvyšuje jistotu na volných šotolinových cestách – a v režimu 3 je systém zcela vypnutý, což poskytuje maximální ovladatelnost při jízdě v blátě.
Vysoce kvalitní 43mm přední vidlice KYB se zdvihem 230 mm
Pro předvídatelnou ovladatelnost v terénu a snadné řízení je motocykl Ténéré 700 World Raid vybaven 43mm přední vidlicí KYB s prodlouženým zdvihem 230 mm, která nabízí plnou regulaci předpětí pružiny a tlumení komprese a odskoku – můžete ji tak nastavit podle různého zatížení, terénu a rychlosti. Povlak Kashima tmavě bronzové barvy na vnějších trubkách snižuje zadrhávání a zajišťuje hladší chod a také vyšší trvanlivost a odolnost proti korozi.
Nastavitelný tlumič řízení Öhlins
Kompaktní a lehký tlumič řízení Öhlins, který je namontovaný těsně za horními brýlemi, zajišťuje lepší ovladatelnost šasi – zejména v náročném terénu. Jeho 18 různých nastavení tlumení umožňuje zvolit preferovanou úroveň citlivosti a odezvy.
Hliníkový zadní tlumič se zásobníkem piggyback, zdvih 220 mm
Systém zadního odpružení využívá přepracované zavěšení a zadní tlumič se zásobníkem piggyback a hliníkovým tělesem, které zajišťuje konzistentní tlumení. Pro jízdu v náročném terénu je použita konstrukce pohlcující nárazy. Tlumič modelu World Raid navíc poskytuje 220 mm zdvihu zadního kola, což je o 20 mm více než u modelu Ténéré 700.
Motor EU5 CP2 s vysokým točivým momentem
Po vyzkoušení dvouválcového motoru EU5 CP2 o objemu 690 ccm s 270° klikovým hřídelem pochopíte, proč se jedná o jeden z nejúspěšnějších agregátů značky Yamaha. Díky silnému lineárnímu točivému momentu je efektivní a ovladatelný v terénu – a jeho vynikající spotřeba paliva spolu s kompaktními rozměry a nízkou hmotností z něj dělají ideální pohonnou jednotku pro dobrodružné výpravy.
Schránka vzduchového filtru nové konstrukce
Schránka vzduchového filtru modelu Ténéré 700 World Raid byla navržena tak, aby zvládla extrémní terén, pro který je tenhle adventure motocykl na dlouhé vzdálenosti určený. Vzduchové sání má sice stejný objem jako u modelu Ténéré 700, ale jeho sací potrubí směřuje dopředu, což má zabránit vnikání prachu a nečistot odhazovaných zadním kolem.
Technické parametry
Motor | |
Typ motoru | kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 2válcový |
Zdvihový objem | 689 cm³ |
Vrtání x zdvih | 80,0 mm x 68,6 mm |
Kompresní poměr | 11.5:1 |
Maximální výkon | 54,0 kW při 9 000 ot./min. |
Limited power version | 35.0kW |
Maximální točivý moment | 68,0 Nm při 6 500 ot./min. |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
Systém zapalování | TCI |
Systém startování | Elektrický |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Koncový převod | Řetěz |
Vstřikování paliva | Vstřikování paliva |
| |
Rám | Ocelový páteřový rám, dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Obrácená teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední zdvih | 230 mm |
Zadní zdvih | 220 mm |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová Ø 282 mm, třmeny Brembo |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová Ø 245 mm, třmeny Brembo |
Přední pneumatika | 90/90 R21 M/C 54V – paprsková kola s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally |
Zadní pneumatika | 150/70 R18 M/C 70V M+S – paprsková kola s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally |
| |
Celková délka | 2 370 mm |
Celková šířka | 905 mm |
Celková výška | 1 490 mm |
Výška sedla | 890 mm |
Rozvor kol | 1 595 mm |
Minimální světlá výška | 250 mm |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 220 kg |
Kapacita palivové nádrže | 23 l |