Ténéré 700 Rally Edition
Původní model Ténéré pomohl z Yamahy učinit nejúspěšnější značku v historii rallye Dakar. Během prvních 6 ročníků nejnáročnějšího závodu na světě se motocykly XT umístily celkem 18krát na pódiu. Čiré závodní DNA, které si podmanilo poušť, se z generace na generaci přeneslo i do nového modelu Yamaha Ténéré 700 Rally Edition. A je to znát.
Při prvním ročníku rallye Dakar uspořádaném v roce 1979 dostala Yamaha XT šanci prokázat svoji kvalitu v nejdrsnějším závodě na světě. Jezdci na motocyklech XT tento legendární závod vyhráli v letech 1979 a 1980 a stali se inspirací při vývoji původního modelu Ténéré v roce 1983 – ikonický adventure motocykl Yamaha, který navždy změnil motocyklový svět.
Osedlejte si legendu
Od té doby uplynulo 40 let. Dnes Yamaha Ténéré 700 vystihuje představivost nové generace jezdců, které chtějí objevovat dosud neviděné. Exkluzivní model Yamaha Ténéré 700 Rally Edition pro rok 2023 přichází v historickém rallye barevném provedení, s ABS se 3 režimy a vylepšeným TFT přístrojovým panelem s možností připojení chytrého telefonu.
Ténéré 700 Rally Edition s bílo-červeným závodním barevným provedením, grafickým motivem „speedblock“ a zlatými ráfky vzdává hold továrním motocyklům, jež závodily na Dakaru. Prémiové součásti a čiré DNA Ténéré z něj v nabídce Yamaha činí nepřekonatelný adventure motocykl střední třídy odkazující na své historické kořeny.
Letmým pohledem
- Čtyřtaktní motor CP2 o objemu 690 ccm s vysokým točivý momentem a splňující normu EU5
- Speciální sedlo Rally
- Štíhlý, kompaktní a ergonomický obrys a sedlo
- Nasazovací tlumič výfuku Akrapovič
- 5palcový barevný TFT přístrojový panel s možností připojení chytrého telefonu
- Odolný kryt pod motorem
- Kryt chladiče
- Systém ABS s možností přepínání 3 režimů
- Lehký dvojitý kolébkový trubkový ocelový rám
- Osvětlení plně s využitím LED, zásuvka USB
- Terénní rukojeti
- Protiskluzové podložky
- Připraveno pro systém QSS (Quick Shift System)
Nakonfigurujte si Ténéré 700 Rally Edition snů
PROMĚŇTE SEN VE SKUTEČNOST |
Nakonfigurujte si svůj motocykl dle vlastních představ. Pošlete nám Vaši konfiguraci na mail yamaha@ymoto.cz a my Vám na Váš nakonfigurovaný vysněný motocykl pošleme cenovou nabídku.
Hlavní vlastnosti
Dědictví Bílé barvy
Motocykl se chlubí moderním pojetím legendární a výrazné bíločervené kombinace, kterou se vyznačovaly rané modely Ténéré závodící v rallye Dakar. Na základě barev použitých při prvních rallye Dakar byla tato barevná kombinace s hrdostí použita i při výrobě prvního modelu XT600 Ténéré v roce 1983: Kontrastní bíločervená barevná kombinace, zlaté ráfky a design „Speedblock“ (rovněž inspirovaný dědictvím rallye Dakar). Detaily v provedení, jako například černá řídítka, která souzní s celkovým designem.
Speciální sedlo Rally
Speciální jednodílné sedlo Rally umožňuje lehce vyšší a vzpřímenější jízdní polohu pro snazší pohyb těla a vyšší pohodlí na dlouhých výpravách. S výškou 895 mm je sedlo Rally o 20 mm vyšší než standardní sedlo. Povrchová úprava čítající dva materiály a natisknuté bílé logo YAMAHA dodávají Rally neodolatelný vzhled.
Nasazovací tlumič výfuku Akrapovič
Lehký a sportovní nasazovací tlumič výfuku od společnosti Akrapovič kombinuje výkon a rallye vzhled s krásným, chraplavým, bohatým a příjemně hlasitým zvukem. Plně schopný běžného provozu, obsahující tepelný štít z uhlíkových vláken, objímku tlumiče a nevyjímatelnou tlumicí vložku Db killer.
5palcový barevný TFT přístrojový panel s možností připojení chytrého telefonu
Barevný 5'' TFT displej umožňuje nastavit dva motivy – moderní dynamický design nebo tradičnější vzhled připomínající éru analogových přístrojů. Jednotka CCU motocyklu komunikuje s aplikací MyRide, takže se na displeji zobrazují textové zprávy a upozornění na příchozí hovory, takže jste neustále ve spojení. Díky mobilnímu připojení můžete prostřednictvím aplikace sledovat všechny klíčové parametry stroje.
Systém ABS s možností přepínání 3 režimů
Systém ABS s možností přepínání 3 režimů umožňuje přizpůsobit motocykl povrchu vozovky a jízdnímu stylu. Režim 1 je plně zapnutý a systém ABS funguje na obou kolech, což je zákonný požadavek na veřejných komunikacích. V režimu 2 je aktivní na předním kole, ale vypnutý na zadním. Nabízí pak větší jistotu na volných šotolinových cestách. Režim 3 znamená, že je systém zcela vypnutý a dává vám maximální ovladatelnost při vašich dobrodružstvích v terénu.
Vysoce kvalitní ochranné prvky
Model Ténéré 700 Rally Edition je vybaven pečlivě vybranými hliníkovými doplňky, které stroj při náročné jízdě v terénu chrání. Odolná 4 mm silná kluzná deska zajišťuje ještě lepší ochranu motoru a rámu. Pomocí montážních bodů na krytu pod motorem lze volitelně připevnit standardní montážní sadu. Kompaktní a lehký kryt chladiče se speciální povrchovou úpravou pro zvýšení odolnosti chrání před drobnými kamínky a větvičkami. Pro dokonalou ochranu je motocykl vybaven také stylovým ochranným krytem řetězu vyřezávaným laserem.</p
Kompletní LED osvětlení
Ikonický světlomet se 4 LED, věrný dakarskému dědictví značky Yamaha, má hluboké kořeny v DNA modelu Ténéré. Propůjčuje mu agresivní vzhled, přesně jako na rallye. Spolu s kompaktními zadními a předními ukazateli směru vám výkonné LED osvětlení modelu Ténéré 700 Rally Edition dokonale osvítí cestu při každém dobrodružství.
Vylepšení pro jízdu v terénu
Další zlepšení jízdních vlastností v terénu je výsledkem toho, že je motocykl vybaven profilovanými gumovými protiskluzovými podložkami, jež zajišťují maximální oporu kolenům při jízdě ve stoje. Terénní rukojeti navíc zajišťují lepší úchop a kontrolu v prašných a bahnitých podmínkách.
Technické parametry
Motor | |
Typ motoru | kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový, DOHC, 2válcový |
Zdvihový objem | 689 cm³ |
Vrtání x zdvih | 80,0 mm x 68,6 mm |
Kompresní poměr | 11.5:1 |
Maximální výkon | 55,0 kW při 9 000 ot./min. |
Limited power version | 35.0kW |
Maximální točivý moment | 69,0 Nm při 6 500 ot./min. |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
Systém zapalování | TCI |
Systém startování | Elektrický |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Koncový převod | Řetěz |
Vstřikování paliva | Vstřikování paliva |
| |
Rám | Ocelový páteřový rám, dvojitý kolébkový |
Systém předního odpružení | Obrácená teleskopická vidlice |
Systém zadního odpružení | kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Přední zdvih | 210 mm |
Zadní zdvih | 200 mm |
Přední brzda | Hydraulická dvojitá kotoučová Ø 282 mm |
Zadní brzda | Hydraulická jednoduchá kotoučová Ø 245 mm |
Přední pneumatika | 90/90 R21 M/C 54V M+S – paprsková kola s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR |
Zadní pneumatika | 150/70 R18 M/C 70V M+S – paprsková kola s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR |
| |
Celková délka | 2 370 mm |
Celková šířka | 905 mm |
Celková výška | 1 455 mm |
Výška sedla | 895 mm |
Rozvor kol | 1 595 mm |
Minimální světlá výška | 240 mm |
Mokrá hmotnost včetně náplní | 203 kg |
Kapacita palivové nádrže | 16 l |